neděle 11. května 2014

Vanilka a spol.

Můj dnešní příspěvek bude věnován asi světově nejoblíbenější orchideji (minimálně u milovníků sladkého) - vanilce. Na úvod trochu informací, proč vlastně já a vanilka? 

Na konci roku 2013, kdy jsem ještě byla pracovně činná v Botanické zahradě hl. m. Prahy (zhruba v sedmém měsíci těhotenství),jsem dostala možnost napsat článek o rodu Vanillapři příležitosti popsání nového druhu Vanilla atropogon, na kterém se podíleli také kurátoři botanické zahrady v Troji.
Po několika měsících článek nakonec spatřil světlo světa a dokonce byl i publikován v deníku Právo. Bylo to pro mne symbolické zakončení mé desetileté spolupráce s botanickou zahradou, protože zároveň s odchodem na mateřskou "dovolenou" mě čeká i roční pobyt mimo ČR... Ale to sem nepatří.
Nicméně jak se říká: "Na každém konci něco nového začíná." po překonání svého smutku z odchodu z mé milované zahrady jsem se rozhodla to nevzdat. Po čase plánování a promýšlení jsem se odhodlala založit si vlastní stránku na facebooku a následně i blog věnovaný rostlinám a všemu okolo nich. Pokud se to podaří, ráda bych si časem vytvořila i web s podobnou náplní.
Něco uvnitř mi zkrátka nedá zůstat stát na jednom místě a nutí mne to jít stále kupředu (k lepším zítřkům :-D - brrr, to je ale hrozné klišé...). Po letech práce v nadnárodkách, jsem se prostě rozhodla, že už nechci dělat práci, která mi nepřináší radost. Chci teď zase chvíli dělat něco, co mne baví a dělá šťastnou, a to třeba i zadarmo. Výsledek mého snažení můžete sledovat právě zde...
Ale zpět k vanilce. Na základě svého článku bych chtěla vytvořit takový mini seriál právě o vanilkách (protože, světe div se, ona vanilka není jen jedna :-)).
Tak tedy:
KAPITOLA PRVNÍ: Vanilka pravá...

1 komentář:

  1. Dobrý den, na Vašich stránkách jsem nikde nenalezl Váš kontakt. Obsah blogu se mi velice líbí a chtěl jsem Vás
    kontaktovat ohledně nabídky spolupráce s jedním z největších českých internetových knihkupectví. Pokud to bude jen trochu možné, napište mi, prosím, na richard@megaknihy.cz. Do předmětu uveďte adresu Vašeho blogu. Těším se na spolupráci, Richard Novotný

    OdpovědětVymazat